5 grup na Facebooku, na których warto być

Facebookowe grupy o piwie

„Nie ma życia poza Facebookiem” – jak twierdzą niektórzy. Coś w tym musi być, bo nie browaru rzemieślniczego, który by pomijał media społecznościowe. Strony browarów to jedno źródło informacji. Ale prawdziwym źródłem wiedzy są zamknięte grupy, na których toczą się dyskusje fanów piwa. Wybraliśmy 5 najciekawszych.

1. Jepiwka

Najbardziej znana, najliczniejsza i najbardziej wpływowa grupa. Niegdyś zwana Jak będzie w piwie. Ponad 11 tysięcy członków. Jeśli coś się dzieje w piwie, Jepiwka o tym wie. Oskarżana wielokrotnie o różne zbrodnie: snobizm, śmieszkowanie, rozdmuchiwanie nieistotnych afer. Nadal jednak przyciąga nowych chętnych – nie bez przyczyny. Jepiwki można nie kochać, ale warto tu być. Nie ma bowiem szybszego i bardziej przekrojowego źródła informacji na Facebooku. Są tu zarówno właściciele browarów, sklepów, blogerzy jak i zwykli fani piwa – cały piwny światek.

link: Jepiwka

2. Fani Piwnego Craftu

Druga najliczniejsza grupa piwna – ponad 8 tysięcy członków. Wyspecjalizowała się w recenzjach piwa, najczęściej z polskich browarów, choć są także zagraniczne. Także tu pojawiają się informacje, pytania o polecenie dobrego miejsca z piwem, czy wpisy blogerów. Emocje przeważnie niższe, niż na Jepiwce, co niektórzy bardzo sobie cenią.

link: Fani Piwnego Craftu

3. Esencja

A właściwie Piwne blogi: Esencja. Czyli ekstrakt z wpisów blogerów piwnych. Grupa, na której publikują wyłącznie blogerzy, vlogerzy, podcasterzy i inni twórcy treści o piwie. Skupia większość liczących się blogerów. Jeśli szukasz czegoś do poczytania lub obejrzenia, na Esencji codziennie o 9 rano pojawiają się nowe publikacje. Pod postami często trwa ożywiona dyskusja, bo blogerzy – współcześni dziennikarze – trzymają rękę na pulsie i poruszają gorące tematy.

link: Piwne blogi: Esencja

4. Jewarzka

Grupa przeznaczona dla piwowarów domowych. Odłam Jepiwki. Tutaj można zapytać o wszelkie tematy związane z piwowarstwem domowym, czy pochwalić się własną warką. Pomoc techniczna w zakresie sprzętu, nieznane techniki piwowarskie, śmiałe eksperymenty – tu znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz. Piwowarskie miejsce nr 1 w social media.

link: Jewarzka

5. Cydrowi Rzemieślnicy

Grupa nie całkiem piwna, ale… cydr rzemieślniczy jest na tyle blisko piwa, że warto o niej wspomnieć. Choćby dlatego, że wiele osób ze światka piwnego bardzo ciepło patrzy na cydr i żywo się nim interesuje. Cydr bywa także na festiwalach piwa, w multitapach i sklepach. Ma więc też i swoją grupę na Facebooku. Pojawiają się na niej najświeższe informacje o wydarzeniach, nowych miejcach i produktach. Są też wątki o cydrownictwie domowym, czy ustawodawstwie. Można podyskutować o cydrze, można zapytać o odmianę jabłek. I wszelkie inne cydrowe sprawy.

link: Cydrowi Rzemieślnicy

 

Grup dotyczących piwa jest oczywiście dużo więcej. A nowe ciągle powstają. Warto je śledzić, jeśli używa się aktywnie Facebooka – dzięki temu można być pewnym, że trzyma się rękę na pulsie. Choć warto też regularnie sprawdzać, czy istnieje życie poza Facebookiem. Do czego serdecznie zachęcamy.

Kategorie
Porady

Komentarze

Podobne wpisy

  • 4 niezwykłe właściwości chmielu

    Humulus lupulus czyli chmiel zwyczajny. Nadzwyczajna roślina, która dziko rośnie niemal w całej Polsce. Nasz klimat sprzyja chmielowi, który nie lubi, jak jest zbyt gorąco. Żeńskie kwiatostany, szyszki, od...
  • Pić piwo i nie śmiecić

    Coraz więcej osób zaczyna zwracać uwagę na żywność, którą kupuje. Nie chcemy już jeść i pić byle czego. Cena przestaje być jedynym parametrem, którym kierujemy się przy wyborze produktów...
  • Jakie piwo do pączka?

    To pytanie szczególnie mocno nurtuje w Tłusty Czwartek. Czy w ogóle piwo da się połączyć ze słodyczami? Oczywiście tak Są style piwa, które idealnie wręcz łączą się ze słodkościami....
  • Piwny Twitter

    Twitter jest niezwykle popularnym narzędziem do komunikacji. Trzeba dodać: zagranicą. W Polsce spełnia swoją rolę głównie w sferach polityki i sportu. Inne dziedziny życia wydają się być mniej zainteresowane...